Se spune ca traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul....
Romania este tara tuturor posibilitatilor....
Dar se intampla lucruri in fiecare zi care continua sa ma uimeasca.

Colega mea de camera,corina,a avut o problema destul de grava as zice eu....de 3 zile era stricata la stomac si vomita.Pana la urma s-a hotarat sa mearga la spital.Si-a luat inima in dinti,buletinul,portofelul si pe mine,cu ea,pentru ca nu putea sa se duca singura si nici nu as fi lasat-o.
Dupa ce in drum spre statia de autobuz am dat peste un bosorog obsedat grav,ne-am urcat in autobuz,am plecat,catre Spitalul Judetean De Urgenta Craiova.

Intram la Urgente,luam loc pe scaune in sala de asteptare,unde mai erau pe putin 20 de persoane...majoritatea nu erau romani,ci de alta nationalitate,oricum spitalul este intr-o zona cu foarte multi "neromani".Si stam si stam si la un moment dat,eu ma duc spre asistenta sau doctora de la "receptie-primire marfa" sa imi dea un bon de ordine.Ma adresez frumos,dandu-ma drept verisoara colegei mele de camera si cer ajutorul pentru problema ei.La care mi se spune:"Mergeti la Spitalul nr.3,la infectioase".Totusi,eram la Urgenta si intreb politicos:"Dar nu ii puteti face nimic aici?Ca se simte rau,vomita pe drum".Desi se vedea destul de clar ca nu ii este deloc bine,ii scria pe frunte Corinei ca ii este rau,asistenta mi-a raspuns scurt si intepat:"NU".


Am inteles,ne-am luat jucariile si am plecat.Am mers la spitalul nr.3 unde ne trimisese asistenta.Dupa ce am cautat 20 minute intrarea la Urgenta si am facut slalom printre tigani,din nou,am stat sa asteptam vreo jumatate de ora ca sa putem intra la un medic.Nu imiputeam imagina ca intr-un spital ca acela in care eram se mai faceau tratamente,operatii etc...La cum arata spitalul nu ma gandeam decat ca vom ajunge acasa mai bolnave decat am plecat...ziceai ca e unul din spitalele parasite si bantuite din filmele horror...



Si intram dupa o asteptare de jumatate de ora intr-un cabinet unde erau 2 medici;dl. si dna. dr. Si intram acolo,ne spunem oful,la care dna nu vrea sa o consulte pe corina pt ca nu vrea sa faca iar "acte patriotice".si ne trimite la medicul de familie.I-am explicat ca nu suntem din Craiova si nu putem ajunge la medicul de familie,iar ea ne iontreaba flegmatic si cu subinteles "si ce treaba aveti,ce cautati in craiova?".La care noi raspundem ca suntem studente.Si ne trimite la policlinica studenteasca la dracu'n praznic,unde e deschis doar dimineata,se ajunge foarte greu,in situatia in care noi eram in regim de URGENTA ca sa ne luam trimitere....sau de la medicul de familie...!
Si nu vroia nici sa o consulte pe fata,nici sa o bage in seama.Si atunci m-am enervat:Dar banii lu' tata pe care i-i ia statul din salariu pt CAS unde merg?Nu la ea in buzunar?

Si zic"Cei de la Urgente de la Judetean ne-au trimis la dumneavoastra,ca au zis ca e de competenta spitalului de aici ca sa o ajutati si nu plecam de aici pana nu ii dati ceva!Si atunci s-a mai imbunat,i-a scazut cheful de tipat si de contrazis,i-a luat pacientei tensiunea,pulsul,a palpat-o pe burta ,i-a dat o reteta si i-a spus ce sa manance...Sigur,se astepta sa ioi dam ceva la finalul consultatiei,si noi ne-am dat seama de asta....si i-am dat: "BUNA ZIUA!"


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Impresii...trairi...intamplari...ganduri...viata...

Daca ai gresit in fata iubitei tale....

Pamflete, Pamfleturi, Pamflet