Negii(verucile)

 Toti stim cum arata un neg(o veruca),insa nu stim exact ce sunt ei sau din ce cauza apar.
Negii sunt determinati de anumiti virusi care fac parte din familia HVP, prin traducere: virusul papilomului uman si sunt mai mult de 70 de tipuri si subtipuri, fiecare afectand zone precise ale corpului. In afara de negii genitali, care sunt cei mai periculosi si foarte contagiosi, ceilalti nu se raspanedsc foarte usor. Negii apar acolo unde exista un sistem imunitar scazut, sau incompelt dezvoltat, cum este in cazul copiilor, care sunt cei mai predispusi sa faca acest virus. Insa exista persoane care au zone sensibile ale corpului care pot deveni zone favorabile dezvoltarii negilor.Pot sa treaca singuri,fara tratament,sa se inmulteasca sau sa reapara dupa o cauterizare la dermatolog sau dupa un tratament care i-a facut sa dispara.


Tipuri

Exista 6 tipuri principale de negi. Pot sa difere in functie de localizare si aspect:
- negii comuni care apar cel mai frecvent pe maini, dar pot sa apara in oricare parte a corpului; au un aspect rugos, gri-maroni, avand forma unui dom
- negii plantari apar la nivelul talpii: au aspectul unor bucati de piele dure, groase cu o pata neagra; negii plantari produc durere la mers, existand senzatia de mers pe pietre
- negii plani se intalnesc de obicei la nivelul fetei, bratelor sau pe membrele inferioare; sunt de dimensiuni mici (mai mici decat o guma de creion), au suprafete plane, pot fi de culoare roz, maroniu deschis sau galben deschis
- negii filiformi se intalnesc de obicei in jurul gurii, nasului sau barbiei; au culoarea carnii si prezinta proeminente dendritice
- negii periungheali se intalnesc in jurul unghiilor de la picioare; au un spect rugos si cu denivelari; pot afecta cresterea normala a unghiilor
- negii genitali se intalnesc la nivelul organelor genitale, in jurul anusului, in interiorul rectului, vaginului sau in cervix. Sunt in diverse culori de la culoarea carnii catre un gri si uneori conflueaza dand un aspect conopidiform, care in unele cazuri sunt prea mici pentru a putea fi vazute cu ochiul liber. Acesti negi pot duce la cresterea riscului de aparitie al cancerului de cervix la femei. 

Cum se transmit?

Negii se pot raspandi foarte usor, ca orice boala infectioasa, prin contact direct cu persoana infectata sau prin folosirea unui prosop sau al unui obiect utilizat de purtatorul virusului. Insa fiecare are un sistem imunitar diferit si asta inseamna ca nu toti cei care intra in contact direct cu virusul dezvolta negi. Transmiterea verucilor cutanate este favorizata de traumatisme minore (astfel se explica localizarea la nivelul mainilor si genunchilor) si de frecventarea bazinelor de inot sau a piscinelor. De asemenea exista si profesii cu risc crescut de a dezvolta veruci (macelari, medici veterinari). Leziunile tip veruci anogenitale se transmit prin contact sexual.

Tratament
Solutii naturiste:
Sucul de rostopasca: se ia o crenguta cat mai apropiata de radacita si se rupe,iar sucul galben din tulpina plantei se aplica pe negi,chiar si de 3 ori pe zi,pana la disparitia negului.eu am incercat,insa nu a avut efect la mine si nici la mama si l-am folosit timp de 3-4 luni.
Tinctura de propolis.se procedeaza ca si la sucul de rostopasca.Se poate cumpara de la Plafar,e 15 lei sticluta.(la mine,nici un rezultat).
Usturoiul pisat sau taiat feliute aplicat pe neg seara si lasat pana dimineata.Tratamentul se tine pana la disparitia negului.
Coaja de la o lamaie lasata la macerat timp de 8 zile in 100 ml otet din vin.Se freaca negul cu ea de 3 ori pe zi pana la disparitia acestuia(a dat rezultate la gazda si la bunica mea)

Solutii farmaceutice pt tratamentul negilor
-Verruca-15 lei,se gaseste in farmacii si este foarte buna(o colega de camera de a mea a folosit si in 5 zile a scapat de ei)
-DUOFILM-20 lei,se gaseste in farmacii si este foarte eficient.Mie intr-o saptamana mi s-au uscat toti.Dar trebuie avut grija,pentru ca aplicat pe pielea sanatoasa arde.M-am ales si cu o mica arsura( o pata rosie),dar macar am scapat de negi.Acum se trateaza si mama cu Duofilm si tata.
-Cryopharma-70 lei ,se gaseste in farmacii si ingheata negii.Riscul la inghetare este,din cate mi-a explicat o farmacista,ca negul poate reaparea,uneori chiar mai repede decat in cazul arderii lor cu diverse solutii.Acum,depinde si de la om la om.
-DERMATOLOGUL-cauterizeaza(arde)negii.E mai scump,insa mai sigur si mai sanatos.
-Nitratul de Argint -o solutie care produce arsuri si este mai greu de facut rost de ea,insa care da rezultate.

Nu garantez ca daca va luati dupa sfaturile mele,negii va vor disparea instant si nu vor mai aparea niciodata.Depinde de la om la om de natura negului,de sensibilitatea pielii,de sistemul imunitar al fiecaruia si de zona unde se afla negul respectiv.Eu am spus ce am folosit(si a dat rezultate) eu si apropiatii mei(cunostinte sau rude).Preturile variaza de la o farmacie la alta,astea sunt orientative(preturile care mi s-au spus si mie la farmaciile unde am intrebat).
Multa bafta!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Impresii...trairi...intamplari...ganduri...viata...

Daca ai gresit in fata iubitei tale....

Pamflete, Pamfleturi, Pamflet